Küçük çaplı rüzgar türbinleri imalatında önde gelen bir Avrupalı üretici, Twiflex’le 60 kW yatay eksenel türbinlerindeki rotor ve yay frenleme çözümleri için irtibata geçti. Frenler temel olarak durdurma zamanları için kullanılacak, aynı zamanda acil duruş işlevselliği de taşıyacaklar. Fren pozisyonları için gereken boşluk payının çok kısıtlı olması, uygulamada önemli bir güçlük olarak karşıya çıktı. OEM, her bir tahrikte tek caliper kullanılmasını ve frenlerinde envanter ve iş akış gereksinimlerini en aza indirmek amacıyla ortak bir tasarımla yapılması isteğinde bulundu. Twiflex mühendisleri, modifiye edilmiş bir VKSD-FL (yüzer) yayın kullanıldığı bir tasarım ortaya çıkardılar. Tasarımda frenler hidrolik güçle serbest kalıyor, fren kuvveti 119 KN ve 2 mm hava boşluğu bulunuyor.
Boşluğa ilişkin özel gereksinimleri karşılamak üzere Twiflex, müşteriyle özel montaj anlaşması oluşturmak amacıyla yakın çalışma yürüttü.
FL, azaltılmış eksenel genişlik ve türbin montajındaki hiza kaçıklığı toleransına bağlı olarak özellikle seçildi. Fabrikada en az yataklama yüküyle gereksinim duyulan performansın karşılanması için özel sürtünme balatası kullanıldı. Frenlerin devre dışı kaldığı durumları izlemek için de yakınlık sensörleri yerleştirildi. Fren balataları, “tam aşınma” durumuna gösterge sağlamak amacıyla gömülü aşınma katmanlarıyla birlikte geldi.
Frenler 2 milyonun (yay yorgunluk ömrü) üzerinde döngü oluşturmak üzere tasarlandı. Kolay balata değişimleri, ayarlamalar ve bakım için de Twiflex’e özgü “park hali” sistemi kullanıldı.