Enerjiden nasıl tasarruf edilebileceğine yönelik internet aramaları Almanya’da trend olurken, Belçika’da bir yıl içinde %5000’den fazla arttı. Google, enerji kriziyle ilgili International Energy Agency – Uluslararası Enerji Ajansı’ndan (IEA) gelen bilgileri öne çıkarmaya başladı.
Gerçek anlamda yaşanan ilk küresel enerji krizi, enerji tasarrufu ve enerjinin satın alınabilirliği hakkında soruların ortaya çıkmasına neden oldu. İngiltere’de bir yıl önce, enerji fiyatları konusunda yapılan 10 aramadan yalnızca biri “neden”, “nasıl” veya “ne zaman” sorusuydu; Google’a göre şimdi bu soru, dörtte bir oranına çıktı. Almanya’da “doğal gazdan nasıl tasarruf edilir”, “ısıtma maliyeti” ve “enerjiden nasıl tasarruf edilir” gibi sorgular trend olurken, Belçika’da “gazdan nasıl tasarruf edilir” aramaları, bir yıl içinde %5000’den fazla arttı. IEA, krizle ilgili güvenilir bilgilerin daha fazla erişilebilir olmasını sağlamak amacıyla, günlük yaşamlarında bilinçli kararlar vermeye çalışan insanlara tavsiye, veri ve istatistik sağlıyor. Bugünden itibaren Avrupa’daki insanlar Google’da “Avrupa enerji krizi” ve “enerji fiyatı” gibi terimleri aradığında, sonuçların yanı sıra özel bilgi panellerinde IEA’nın enerji tasarrufu ipuçları, yerel kaynaklardan haber makaleleri, yetkili merciler tarafından yapılabilecek mali destekler ve bilgileri de görecek.
Uygulama, söz konusu konular hakkında güvenilir bilgilere erişimi artırmak için IEA tarafından yakın zamanda başlatılan Küresel Enerji Krizi ve Enerji Tasarrufu ile ilgili iki yeni çevrim içi merkezin bir parçası niteliğini taşıyor. Merkezler, krizin doğası, nedenleri ve etkileri, bu konuda neler yapıldığı ve enerji güvenliğini ve maliyetini iyileştirmek için hangi adımların atılabileceği hakkında bilgiler, veriler ve analizler içeriyor. İngilizce, Almanca, İtalyanca, Fransızca ve İspanyolca dillerinde erişime sunuluyor ve Google üzerinden 29 Avrupa ülkesinde ve 22 dilde hem mobil hem de masaüstünden ulaşılabiliyor.
Gelişmeyle ilgili açıklamalarda bulunan IEA Direktörü Fatih Birol, “IEA, mevcut küresel enerji krizini çevreleyen yanlış bilgi sisini dağıtmak ve insanların bu kirlilikle başa çıkmak için gösterdikleri çabayı desteklemek için sahayı temizlemeye kararlı. Politika yapıcılar, iş liderleri ve tüketiciler için doğru ve tarafsız verilere, analizlere ve tavsiyelere erişim sağlamak hayati önem taşıyor” dedi.