Türkiye’de elektrik ihtiyacının yüzde 7,4’ü rüzgârdan karşılanıyor

Editör
Enerji depolama alanındaki olumlu gelişmeler artarak sürüyor

Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği (TÜREB), 2019 yılı “Türkiye Rüzgar Enerjisi İstatistik Raporu”nu yayınladı. Rapora göre ülkenin elektrik ihtiyacının yüzde 7,4’ü rüzgâr enerjisi kullanılarak karşılanıyor.

TÜREB tarafından yayınlanan raporda, rüzgâr enerjisi sektörüne ilişkin pek çok istatistiki veri yer alıyor.  Başkan Hakan Yıldırım tarafından kaleme alınan Önsöz’de son 10 senede kurulu rüzgâr gücünün 7,6 GW seviyesine ulaştığının vurgulandığı raporda, elektrik üretimi yapan işletmedeki RES sayısının 183 olduğu belirtiliyor. 17 RES’in inşa hâlinde olduğu bilgisi paylaşılan rapora göre ülkede 3155 adet kurulu türbin mevcut. Yıllara göre türbin sayısındaki artışında verildiği rapora göre 2018 yılının Temmuz ayında 7369 olan aktif türbin sayısı, 1 yıl sonra, Temmuz 2019’da 7165’e çıkarak 246 adetlik bir artış kaydetti.

En büyük yatırımcı Polat Enerji

Raporda işletmedeki RES’lerin yatırımcılara göre dağılımı da verilmiş. Buna göre 566,68’lik RES yatırımıyla Polat Enerji listenin ilk sırasında yer alıyor. 506,42 MW’lık yatırımla Demir Enerji  ve 481,25 MW’lık yatırımla Güriş ise listenin ikinci ve üçüncü sırasında yer alıyor.

En çok tercih edilen türbin markası Nordex

Rapora göre Türkiye’de en çok tercih edilen türbin markası ise geçen yıl olduğu gibi Nordex. Listede Nordex’i takip eden türbin üreticileri ise sırasıyla şu şekilde: Vestas, Enercon, GE, Siemens Gamesa, Suzlon, Sinovel, Goldwind ve Senvion.

İşletmedeki RES’lerin MW bazında değerlendirilmesine göre İzmir en büyük rakama sahip durumda. Bu ili Balıkesir, Manisa, Çanakkale ve Hatay illeri takip ediyor.

TÜREB tarafından hazırlanan Türkiye Rüzgar Enerjisi İstatistik Raporu’nun tamamına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Bu Makaleyi Paylaş
By Editör
Türkiye'nin alanında en özel yayınlara sahip medya grubu MONETA'nın sektörel dergi ve portallarının yönetimine katkıda bulunmaktayım. MONETA bünyesinde yeni nesil yayıncılık anlayışıyla içerik yönetimini geliştirmeye devam ediyoruz.
Yorum Yap